راهنمای خرید کلید مینیاتوری

کلید مینیاتوری زیمنس

راهنمای خرید کلید مینیاتوری MCB

راهنمای خرید کلید مینیاتوری

کلیدهای مینیاتوری یا فیوز مینیاتوری به دلیل اندازه کوچکشان، برای افرادی که دستان کوچکی دارند، مناسب هستند. برای خرید این نوع کلیدها، ابتدا باید به مواردی مانند نوع و سایز کلید، نوع اتصال و محل قرارگیری آن توجه کنید. همچنین از کیفیت ساخت کلیدها و همچنین قیمت آنها اطمینان حاصل کنید. برای بهتر شدن متن، می‌توان ترتیب جملات را تغییر داد و جملات را مفیدتر و مختصرتر نوشت.

شرکت فرازیمنس با داشتن نمایندگی در لاله زار و اصفهان در زمینه تولید تجهیزات برقی، الکترونیکی، اتوماسیون صنعتی، سیستم‌های تعمیر و نگهداری و سیستم‌های انرژی فعالیت می‌کند.

آیکون09121909057

خرید کلید مینیاتوری

برای خرید کلید مینیاتوری در شرایطی که نوسانات برق وجود دارد، مهمترین عواملی که باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

1. ولتاژ مورد نیاز: ابتدا باید ولتاژ مورد نیاز برقی تجهیزات خود را بررسی کنید. سپس کلید مینیاتوری را با ولتاژ مشخصاتی که به آن نیاز دارید انتخاب کنید.

2. جریان نامی: بررسی کنید که تجهیزات شما چه مقدار جریان نامی دارند. کلید مینیاتوری باید قادر به تحمل جریان مورد نیاز تجهیزات شما باشد.

3. نوع قطع و وصل: برخی از کلیدهای مینیاتوری دارای نوع قطع و وصل استاتیک هستند که بدون تماس فیزیکی بین قطعه داخلی و قطعه خارجی به منظور جریان قطع و وصل می شوند. این نوع کلیدها مناسب برای استفاده در شرایط خشن هستند.

خرید کلید مینیاتوری

4. قابلیت حفاظت: بررسی کنید که کلید مینیاتوری قابلیت حفاظت در برابر جریان اضافی، اتصال کوتاه و نوسانات برق را دارد. همچنین می توانید به تعداد پولکها و مدت زمان عملکرد کلید توجه کنید.

5. استانداردها: مطمئن شوید که کلید مینیاتوری مورد نظرتان استانداردهای معتبری مانند IEC را رعایت می کند. این استانداردها به معنای اطمینان از کیفیت و عملکرد بهینه کلید هستند.

6. توان مصرفی: در نظر داشته باشید که کلید مینیاتوری انتخابی توان مورد نیاز شبکه برق را مصرف نکند. در غیر این صورت ممکن است نوسانات برق ایجاد شود و تجهیزات برقی خراب شوند.

7. قابلیت تحمل در برابر شرایط محیطی: در صورت نیاز به نصب در محیط خارج از ساختمان مانند فضای باز، مطمئن شوید که کلید مینیاتوری انتخابی مناسب برای این شرایط است و مقاومت لازم را دارد.

8. نصب و استفاده آسان: مطمئن شوید که کلید مینیاتوری قابلیت نصب آسان و راحت را دارد و در صورت بروز خرابی، تعمیر و تعویض آن نیز ساده است.

با رعایت این نکات، می توانید کلید مینیاتوری مناسبی را برای جلوگیری از آسیب به تجهیزات برقی خود انتخاب کنید.

6 فاکتورهای مهم در زمان خرید کلید مینیاتوری

کلید های مینیاتوری انواع مختلفی دارد و برای خرید آن چند آیتم را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

  1. تعداد قطب ها یا کلید سه گانه درون محفظه
  2. سیم مناسب
  3. اتصالات سیم ها
  4. ظرفیت شکست و حداکثر جریان قطع کننده مدار
  5. محل نصب کلید
  6. آمپر مناسب

خرید کلید مینیاتوری

دسته بندی کلید مینیاتوری 

راهنمای خرید کلید مینیاتوری

1. بررسی محدوده قطع جریان: قبل از خرید کلید مینیاتوری، باید محدوده قطع جریان آن را بررسی کنید. اگر نیاز دارید که کلید شما برای قطع جریان با سرعت بالا استفاده شود، باید کلید تندکار را انتخاب کنید. در غیر این صورت، کلید کندکار یا خیلی کندکار را انتخاب کنید.

2. تاخیر در قطع جریان: تاخیر در عملکرد کلید مینیاتوری نیز باید مورد توجه قرار گیرد. اگر نیاز دارید که کلید شما به سرعت قطع ملایم داشته باشد، کلید کندکار را انتخاب کنید. اگر تاخیر بیشتری در عملکرد کلید قابل قبول است، می توانید کلید خیلی کندکار را انتخاب کنید.

3. نوع استفاده: بررسی کنید که آیا کلید شما برای حفاظت مدارات موتوری استفاده می شود یا نه. اگر بله، باید کلید تندکار را به دلیل قطع سریع موتور در هنگام راه اندازی انتخاب کنید. در غیر این صورت، می توانید از کلید کندکار استفاده کنید.

4. نوع تیپ کلید: می توانید بین تیپ های متنوع کلید مینیاتوری مانند تیپ b، c، d، k و z انتخاب کنید. انتخاب تیپ کلید متناسب با نیازهای شما و ویژگی های فنی مورد نظر خود است.

لطفا به انتخاب کلید مینیاتوری متناسب با نیازهای خود توجه کنید تا عملکرد صحیح آن را بتوانید تجربه کنید

راهنمای خرید کلید مینیاتوری 

کلید مینیاتوری بسته به محدوده قطع جریان به دو دسته تندکار و کندکار تقسیم می شوند که به شرح زیر می باشد :

1- کلیدهای مینیاتوری دسته B اغلب در تجهیزاتی با ضریب اتصال کوتاه کمتر استفاده می‌شوند. این کلیدها به سرعت و با تشخیص اضافه بار، مدار را قطع می‌کنند.

2- کلیدهای مینیاتوری دسته C نیز در جریان‌های اضافه بار 5 تا 10 برابر جریان نامی، مدار را قطع می‌کنند و محدوده قطع جریان در این کلیدها، نسبت به دسته B بیشتر است.

3- کلیدهای مینیاتوری دسته D برای حفاظت در مدارهای قدرتی مانند ترانس‌ها و موتورها استفاده می‌شوند. این کلیدها نسبت به اضافه بار یا جریان اضافی با حساسیت بسیار بیشتری عمل کرده و در صورت بیشتر شدن جریان از 8 تا 10 برابر جریان نامی، مدار را سریعاً قطع می‌کنند.

4- کلیدهای مینیاتوری دسته Z، حساسیت بیشتری نسبت به سایر دسته‌ها دارند و در شرایطی که جریان عبوری بین 2 تا 3 برابر بیشتر از جریان نامی باشد، در سریع‌ترین زمان ممکن جریان اتصال کوتاه و جریان اضافه بار را قطع می‌کنند.

خرید کلید مینیاتوری

فیوزهای مینیاتوری

فیوزهای مینیاتوری نوعی از فیوزها هستند که می‌توانند از مدارات در برابر جریان اتصال کوتاه و جریان اضافه‌بار محافظت نمایند. این فیوز، از دو مکانیسم استفاده می‌کند :

فیوزهای مینیاتوری یا فیوزهای مینی، یک نوع فیوز است که در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی استفاده می شوند. آنها از فولاد یا آلیاژهای دیگری ساخته می شوند و درون یک جعبه کوچک قرار دارند که شامل یک حفره و یک سیم فیوز است.

فیوزهای مینیاتوری عموماً برای محافظت از قسمت های حساس سیستم استفاده می شوند. هنگامی که جریان الکتریکی بیش از حد مجاز گذر کند، سیم فیوز در داخل فیوز شکسته می شود و جریان را قطع می کند. این عمل، می تواند برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات سیستم و حفظ امنیت عملکرد آنها مفید باشد.

فیوزهای مینیاتوری معمولاً در خودروها، ماشین آلات، تجهیزات الکترونیکی و سیستم های برق صنعتی استفاده می شوند. آنها عموماً در ولتاژهای پایین تا متوسط ​​(معمولاً حدود 32 ولت) و جریان های کوچک تا متوسط ​​(معمولاً حدود 40 آمپر) عمل می کنند.

با توجه به اندازه کوچک آنها و عملکرد موثر، فیوزهای مینیاتوری برای استفاده در فضاهای کوچک و سیستم هایی با محدودیت فضایی مناسب هستند.

خرید کلید مینیاتوری

راهنمای خرید کلید مینیاتوری

فیوزها دارای فشنگی هستند که در داخل آن‌ها قرار دارد و می‌تواند از نوع تندکار یا کندکار باشد. فیوزهای تندکار معمولاً برای مدارهای شدت روشنایی و فیوزهای کندکار معمولاً برای الکتروموتورها استفاده می‌شوند که به آنها فشنگ موتوری می‌گویند. در داخل فشنگ‌ها یک سیم حرارتی ذوب شونده قرار دارد که احاطه شده است با خاک نرم کوارتز و ماسه پر شده تا حرارت و جرقه‌ی حاصل از سوختن سیم حرارتی را جذب کند.

فشنگ‌ها دارای یک پولک رنگی در انتهای خود هستند که پشت شیشهٔ کلاهک فیوز قرار می‌گیرد. این پولک از طریق یک سیم نازک به سر فشنگ وصل شده است و آمپر نامی آن را مشخص می‌کند. پس از سوختن فیوز، این پولک نیز به داخل آن سقوط می‌کند.

سخن پایانی 

شرکت فرازیمنس یکی از شرکت‌های بزرگ و برتر در زمینه فناوری است که با تکیه بر دانش و تخصص خود، بهبود کیفیت زندگی افراد در سراسر جهان را هدف قرار داده است. این شرکت از طریق تولید و عرضه محصولات و خدمات نوآورانه، در حوزه‌های مهندسی برق، اتوماسیون صنعتی، دیجیتالیزاسیون، انرژی و محیط زیست به رشد و توسعه پایدار کمک می‌کند.

شماره تماس:

09121909057021-3311707702133115828

farasm