مدار استپ استارت mini plc

مدار استپ استارت mini plc

مدار استپ استارت mini plc

مدار استپ استارت با یک شستی یک مدار کاربردی است که ممکن است در جاهای مختلف این مدار را دیده باشید
مدار استپ استارت در دستگاه‌های الکتریکی و مکانیکی برای دستور فرمان قطع کردن یا وصل کردن در مدارها مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً این قطعه‌ها کاربرد‌ صنعتی دارند و در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، محیط‌های صنعتی، به کارگرفته می‌شوند مدار استپ استارت mini plc

مدار استپ استارت mini plc
مدار استپ استارت mini plc

مزایای این مدار نسبت به روش سنتی:

  • ساده شدن اجرای مدار
  • کاهش هزینه های مصرفی نسبت به تجهیزات مورد نیاز برای اجرای روش سنتی
  • کاهش درصد خطا در طولانی مدت به دلیل نرم افزاری بودن مدار
  • امکان طراحی و ایجاد مدارات بیشتر بدون افزایش هزینه
  • کاهش حجم تابلو  برق به دلیل استفاده نکردن از تجهیزات زیاد
  • مدار استپ استارت mini plc

مدار استپ استارت mini plc

زمان تأخیر برای همه مدارهای نشان داده شده تجدید نظر شده است. بهینه حدود 100 میلی ثانیه است – برای حدود 5 سیکل کامل در 50 هرتز یا 6 سیکل در 60 هرتز کافی است. همچنین اجرای ترانسفورماتور تا حدود 200 تا 500 درصد جریان بار کامل در هنگام راه اندازی کاملاً صحیح است و فرمول ها تا 200 درصد اصلاح شده اند. بدون شروع نرم، جریان هجومی می تواند آنقدر زیاد باشد که فقط با مقاومت سیم کشی محدود شود – بیش از 50 آمپر برای ترانسفورماتورهای 230 ولت با اندازه متوسط اصلاً غیر معمول نیست.

مزایای PLC
مزایای PLC

مدار استپ استارت

مزایای PLC

  1. زمان اسکن کردن بسیار سریعی دارد.
  2. قابلیت ارتباط با کامپیوتر در کل کارخانه را دارد.
  3. توانایی محاسباتی بسیار خوبی دارد.
  4. زمان آموزش کوتاهی دارد.
  5. طیف گسترده‌ایی از کاربردهای کنترلی را شامل می‌شود.
  6. به راحتی برنامه‌نویسی می‌شود و به راحتی زبان برنامه‌نویسی آن درک می‌شود.
  7. هزینه پروژه‌های آن را می‌توان به طور دقیق محاسبه کرد.
  8. از قابلیت کنترل نظارتی برخوردار است.
  9. دارای ابعاد فیزیکی کوچکی است.
  10. در برنامه‌نویسی مجدد انعطاف‌پذیری دارد.
  11. برطرف کردن مشکل در آن نسبت به سیستم‌های سنتی (بانک رله) آسان‌تر و سریع‌تر است.
  12. دارای شمارنده‌هایی با سرعت بالا است.
  13. زمان اجرای پروژه با آن کوتاه‌تر میشود.
  14. از قابلیت اطمینان بالا برخوردار است.

مدارهای استارت استارت :

مدارهای استارت استارت نوعی مدارهای الکتریکی هستند که معمولاً در دستگاه های موتور محرک یافت می شوند. هدف اصلی مدار راه اندازی پله ای، کنترل شتاب و کاهش سرعت موتور در هنگام اعمال نیرو یا خارج شدن از آن است. این کار معمولاً با تغییر مداوم ولتاژ ارسالی به موتور انجام می شود تا سرعت آن به تدریج افزایش یا کاهش یابد و منجر به شروع و توقف نرم تر شود. مدارهای استارت استارت برای اکثر ماشین‌های الکتریکی مدرن ضروری هستند، زیرا به محافظت از موتورها در برابر سایش و پارگی در طول زمان کمک می‌کنند و باعث می‌شوند آنها کارآمدتر عمل کنند.

  1. 1—مدار شروع مرحله ای نوعی مدار الکتریکی است که برای محافظت از قطعات الکترونیکی در برابر خطرات ناشی از ولتاژ و جریان بیش از حد در هنگام روشن شدن استفاده می شود. این نوع مدار بیشتر برای کاربردهایی استفاده می شود که به زمان پاسخ سریع مانند موتورهای خودرو، سیستم های تبرید و سایر انواع عملیات مکانیکی نیاز دارند. با استفاده از مدار استارت استارت، هرگونه جهش ناگهانی برق به سرعت توسط مقاومت داخلی قطعه الکترونیکی کاهش می یابد و از بروز هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری می کند. این به افزایش طول عمر یک دستگاه الکترونیکی و جلوگیری از هر گونه تعویض یا تعمیر غیر ضروری کمک می کند.
  2. 2— مدار استارت پله ای یک جزء الکتریکی است که به مدیریت توان خروجی یک موتور کمک می کند. این موتور با کنترل تعداد ولتهای عرضه شده به موتور کار می کند که سرعت کارکرد آن را کاهش می دهد. این نوع کنترل در کاربردهایی که سرعت دقیق و دقیق مورد نیاز است، مانند نجاری و چاپ سه بعدی بسیار مفید است. مدارهای استارت استارت همچنین می توانند برای اهداف بهره وری انرژی مورد استفاده قرار گیرند، زیرا به موتورها اجازه می دهند تا در سطح توان بهینه خود بدون اتلاف برق کار کنند. علاوه بر این، آنها همچنین به محافظت از موتورها در برابر اضافه بار و خرابی زودرس با جلوگیری از عملکرد آنها فراتر از محدوده ایمن کمک می کنند.
farasm